19 Kasım 2009 Perşembe

TANRI'NIN ELİNDEN SONRA, HENRY'NİN ELİ

Dünya Kupası Play-off maçlarına hiç kuşku yokki, Henry'nin eli damga vurdu. Pozisyon hem ofsayt, hemde Henry eliyle düzeltip Gallas'a pası verdi. Zaten inkar etmiyor. Maç sonunda yaptığı açıklamada, ''Evet elime değdi, ancak ben hakem değilim. Hakem düdük çalmadı ben de devam ettim'' dedi. Henry'nin en az 2 maç ceza alması lazım. En azından ülkesinin gruplarda oynayacağı 2 maçta forma giyemez. Fransa'nın, bu futbol ve Domenech'le gruplardan öteye gideceğini de sanmıyorum.
Geceye damga vuran diğer isimlerde, 2 Bochum'lu Zlatko Dedic ve Anther Yahia oldu. Dedic Rusya ağlarını havalandırarak, Slovenya'nın Afrika biletini aldı. Bizim Dünya 3.cüsü oduğunuz 2002'nin ardından, 2010'a katılmayı başardılar.
Anther Yahia ise Mısır'a attığı golle Cezayir'in 24 yıl sonra finallere gitmesini sağladı. Cezayir en son 1986 yılında Meksika'da düzenlenen Dünya kupasına katıldığında Yahia, 4 yaşındaydı. Muhtemelen 'Tanrı'nın eli' olarak anılan 86 Dünya Kupasını hatırlamıyordur. Çalıştırdığı ülkeleri Dünya Kupasına götürmekle ünlü olan Guuıs Hiddink, bu kez hayal kırıklığı yaşadı. Avrupa 3.cüsü olan Türkiye'nin ardından, Avrupa 4.cüsü Rusya'da Afrika'da olmayacak. Son olarak Bosna Hersek'e de değinmek istiyorum. Onları bu kez Zenica'da kurtaramadı. Ancak artık yeteri tecrübeyi kazandılar. 2012 Avrupa Şampiyonasına gideceklerini düşünüyorum.
İşte Haziran'da Afrika'da olacak 32 ülke:
AVRUPA KITASI
Danimarka, Fransa, Yunanistan, Hollanda, Sırbistan, Slovenya, Slovakya, İsviçre, İngiltere, Almanya, İtalya, Portekiz, İspanya
AMERİKA KITASI
Brezilya, Arjantin, Şili, Paraguay, Uruguay, ABD, Meksika, Honduras
ASYA KITASI
Japonya, Güney Kore, Kuzey Kore, Avustralya, Yeni Zelenda
AFRİKA KITASI
Güney Afrika, Cezayir, Fildişi Sahilleri, Nijerya, Kamerun, Gana

Hiç yorum yok: